AGI – یکی از گرم ترین آخر هفته های سال خواهد بود و دمای آن در شهرهای مختلف حدود 40 درجه است و گزارش موج گرمای وزارت بهداشت هنوز قرمز است. فردا 14 شهر با بالاترین سطح هشدار ، نقطه قرمز دقیقاً وجود خواهد داشت ، که خطرات سلامتی را نیز برای عموم مردم و همچنین شکننده ترین دسته ها نشان می دهد. اینها بولونیا ، بولزانو ، برسا ، کامپوباسو ، فلورانس ، فروسینون ، لاتینا ، پرووگیا ، پسکارا ، ریتی ، روم ، تورین ، ورونا و ویتبرو است.

یکشنبه به جای نقطه قرمز برای 12 شهر: آنکونا و پالرمو روز شنبه به آن اضافه می شوند ، اما زنگ هشدار در بولزانو ، برسا ، تورین و ورونا کاهش می یابد. پیش بینی 39 درجه در بولونیا و لاتینا ، 38 در فلورانس ، 37 در رم.

معیار وزارت برای مقاومت در برابر موج

در موج گرمای کامل ، با درجه حرارتهایی که لمس می کند (و در برخی موارد بیش از 40 درجه) است. حتی در موارد coronavirus ، قواعد ساده و عقل سلیم نیز اعمال می شود: یک کلمات کلیدی ، ساخته شده توسط وزارت بهداشت ، طراحی شده برای مواجهه بهتر با گرما با چشم مخصوصاً به ضعیف ترین. اهداف اولویت دار: قرار گرفتن در معرض درجه حرارت زیاد ، محدود کردن سرد شدن بدن و جلوگیری از کم آبی بدن ، کاهش خطر در شکننده ترین افراد (افراد بسیار مسن ، افراد دارای مشکلات سلامتی ، مصرف مواد مخدر ، نوزادان و کودکان بسیار خردسال).

خبر پیشنهادی  ایرفان خان ، ستاره بالیوود مشهور به "میلیونر" درگذشت

در اینجا ده قانون آورده شده است:

  1. در گرمترین ساعات بیرون نروید: در طول موج گرما ، در گرمترین ساعات روز (از ساعت 11 تا 18:00) از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  2. محیط خانه و محیط کار را بهبود بخشید: ساده ترین اقدام ، نمایش پنجره های رو به جنوب و جنوب غربی با پرده های قابل تنظیم و خاموشی (کرکره ، پرده) است که عبور نور را مسدود می کند ، اما نه هوا. به طور طبیعی ، استفاده از تهویه مطبوع مؤثر است ، اما باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد ، از تنظیم دمای در مقادیری که در مقایسه با دمای خارجی خیلی کم است ، خودداری کنید. درجه حرارت بین 25-27 درجه سانتیگراد با رطوبت کم برای تضمین بهزیستی کافی است و با توجه به فضای بیرون در معرض تغییرات ناگهانی دما قرار نمی گیرد. از فن های مکانیکی نیز باید با احتیاط استفاده شود که سرعت حرکت هوا را تسریع می کند ، اما دمای محیط را پایین نمی آورد. بنابراین بدن همچنان به عرق کردن ادامه می دهد. بنابراین ادامه مصرف مقادیر زیادی مایعات مهم است. هنگامی که دمای داخلی بیش از 32 درجه سانتیگراد باشد ، استفاده از فن توصیه نمی شود زیرا برای مقابله با اثرات گرما موثر نیست.
  3. برای مقابله با اثرات گرما مایعات زیادی بنوشید: به همراه میوه تازه ضروری است. مخصوصاً برای افراد مسن ، نوشیدن حتی اگر اصطلاح تشنگی احساس نشود ، نوشیدن آن ضروری است. با این حال ، شرایط سلامتی خاصی (مانند صرع ، بیماری های قلبی ، کلیوی یا کبد) وجود دارد که مصرف بیش از حد مایعات منع مصرف دارد. اگر از هر بیماری رنج می برید ، قبل از افزایش مصرف مایعات باید با پزشک خود مشورت کنید. حتی اگر در حال انجام درمانی هستید که میزان مصرف مایعات شما را محدود کرده یا باعث از بین رفتن آن می شود ، باید با پزشک خود مشورت کنید.
  4. مصرف نوشیدنی های کافئین دار را تعدیل کنید ، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.
  5. خوردن وعده های غذایی سبک: هضم یک کار واقعی برای بدن ما است که باعث افزایش تولید گرما در بدن می شود.
  6. با لباس پنبه ، کتان یا الیاف طبیعی لباس راحت و ملایم بپوشید (از الیاف مصنوعی خودداری کنید). برای محافظت از سر شما در مقابل آفتاب مستقیم ، در فضای بیرون پوشیدن کلاه های سبک و سبک مفید است. همچنین با فیلترهای UV از عینک آفتابی خود محافظت کنید. توجه ویژه به کودکان.
  7. در اتومبیل ، به یاد داشته باشید که قبل از شروع سفر ، هوای محفظه مسافر را تهویه کنید ، حتی اگر اتومبیل مجهز به سیستم تهویه باشد. در این حالت دما را در مقادیر حدود 5 درجه پایین تر از دمای خارجی تنظیم کنید تا از هدایت منافذ تهویه مطبوع به طور مستقیم به مسافران جلوگیری شود. اگر مجبور به مسافرت هستید ، از گرمترین ساعات روز خودداری کنید (به خصوص اگر ماشین تهویه مطبوع نباشد) و همیشه یک منبع آب را در لکه نگه دارید. هرگز نوزادان ، کودکان و حیوانات را حتی در مدت زمان کوتاه در ماشین نگذارید.
  8. در گرم ترین ساعات روز از ورزش خودداری کنید. در هر صورت ، اگر ورزش می کنید ، باید مایعات زیادی بنوشید. ممکن است برای ورزشکاران جبران از دست دادن الکترولیت ها با مکمل ها ضروری باشد.
  9. به افرادی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند (مانند سالمندانی که تنها زندگی می کنند ، نوزادان و غیره) کمک ارائه می دهند و هر موقعیتی را که نیاز به مداخله در خدمات اجتماعی و بهداشتی داشته باشد ، ارائه می دهند. در افراد مسن ، زنگ خطر کاهش برخی فعالیت های روزانه (حرکت در خانه ، لباس پوشیدن ، غذا خوردن ، رفتن به طور مرتب به حمام ، شستشو) است که می تواند حاکی از وخامت وضعیت سلامتی باشد. دمای بدن نوزادان و خردسالان را بررسی کنید ، آن را با دوش گرم پایین بیاورید و در صورت امکان پوشک را باز کنید
  10. آب شیرین زیادی به حیوانات اهلی بدهید و آن را در یک منطقه سایه دار بگذارید.
خبر پیشنهادی  فرماندار Liguria Toti Dpcm جدید را دوست دارد: "روش درست"